15 Eylül 2009 Salı

emre bey'in babası, oğlu ve torunu :)


Emre KONGAR'ın "Babam, Oğlum, Torunum" kitabını okuyorum, Kitabı yarıladım neredeyse.

Emre KONGAR hakkında insanların yaptıkları olumsuz eleştirileri okudum sitelerden, yani adam bir sakalı yüzünden sevilmiyor herhalde; gayet normal, açık ve anlaşılır dille yazan bir akademisyen. Ne bekliyorlar insanlardan?

Kitapta ilginç anıların olduğunu görünce iyice merak ettim ve yarıda kesmedim kitabı. Eski Türkiye'de neler olmuş. Eski insanlarımızın usül, edep, görgülerinin hakkında tazeleme yapmış oldum. Emre KONGAR'ın, vapurun en arkasına gidip köpükleri izlemesinde, arabalı vapurun üstünden aşağıdaki arabaların çatısını izlemesinde, muhallebi pişirilen tencerenin dibini sıyırmasında kendimden birşeyler buldum. Bir akademisyenin ağır bir üslup kasmayıp böylesine samimi bir anlatımı olması da ayrıca hoşuma gitti.

Bu kitap bitsin sanırım Halil İNALCIK ile söyleşi kitabına başlayacağım.

Hiç yorum yok: